A jó fogorvos mindenkinek mást jelent, de az alábbi szempontokat érdemes szem előtt tartani, ha szeretnénk szorongás nélkül és megbízható, hosszú távú eredménnyel zárni a fogászati kezelést.
Mitől jó a „jó fogorvos”? Érdemes egyrészt objektív, másrészt szubjektív szempontokat figyelembe venni.
Objektív tényezők
- Szakmai tudás
Az alapvégzettséget tekintve, hasonló a fogorvosok diplomája, azonban a megszerzett tapasztalat, a szakirányú kvalifikációk rengeteget hozzáadnak a szakember tudásához. Érdemes odafigyelni arra, hogy a személyes problémánk milyen szakosodást kíván. Ezt nem mindig tudja megítélni egy Páciens, ezért a legegyszerűbb olyan rendelőt választani, ahol a különböző specialisták együttműködése biztosított. Például egy tömésért ne kelljen másfelé menni, ha fogszabályozásra is szükség van.
A Sorridente rendelőjében minden területnek megvan a maga specialistája, így a pácienseink jelentős időt spórolhatnak komplex kezelés esetén, mivel egy helyen, összehangoltan kezeljük a legbonyolultabb igényeket is.
- Modern technológiák, naprakész felszereltség és eszközök
Napjainkra a fogászatban is megújultak a technológiák. Hihetetlen gyorsan változik a digitális csúcstechnológia, ami megköveteli a modern anyagok és eszközök naprakész használatát, a tudás folyamatos frissítését. A kor igényeit, a magas esztétikai elvárásokat és a precíz, minőségi munkák kivitelezését csak jól felszerelt rendelők tudják kiszolgálni.
- Tisztaság és sterilitás
A tisztaság iránti elvárás és az steril eszközök használata megkérdőjelezhetetlen. Ez alapvető fontosságú, hiszen a szájüregi beavatkozások esetén könnyű összeszedni egy fertőzést, vagy szövődményes lehet egy sebgyógyulás higiénia hiányában.
- Egyértelmű tájékoztatás, átlátszó működés
A sikeres kezelés alapja a fogorvos és páciense közötti bizalom és együttműködés. Egy jó fogorvos egyértelműen elmagyarázza, mikor mi történik a beavatkozás során, így a páciens nyugodtabb és számíthat az együttműködésére.
A kezelési terv elkészítése, annak ismertetése is azt a célt szolgálja, hogy a páciens átlássa a kezelés fázisait, az egyes etapok anyagi vonzatát, így meglepetés nélkül számíthat az áhított eredményre.
Szubjektív tényezők
- Türelem, empátia
A félelmek és a szorongás oldása alapvető fontosságú a hosszú távú bizalom elnyeréséhez. A páciensek félelmei, szorongásai csak megértő, türelmes, odafigyelő magatartással oldhatóak.
A szaktudás mellett nagyon fontos az érzelmi biztonságot nyújtása is. A Sorridente kedves és türelmes csapata elkötelezett a stresszmentes légkör megteremtésében csakúgy, mint a fájdalommentes kezelések biztosításában.
- Kezelésre szánt idő
Az elkapkodott kezelésnek nagy ára van. A Sorridentében mi a slow dentistry elvét valljuk, melynek lényege, hogy kellő időt szánjunk a minőségi munkára. Nem csak a legmodernebb eszközöket és módszereket biztosítjuk a kezelések során, hanem a szükséges időt és odafigyelést is. Ezáltal Pácienseink érzik, hogy tényleg jó kezekben vannak.
- Utókövetés
A kezelések után igen fontos az utókövetés, a kontrollvizsgálat. Pácienseinket mindig ellátjuk azokkal a tanácsokkal, az állapotát érintő teendőkkel, melyekre az otthonában ügyelni kell a gyógyulási fázisban, s nem engedjük el a kezüket a beavatkozás után sem. Szükség esetén kontrollvizsgálatra hívjuk őket, s panasz esetén rendelkezésükre állunk.