FOGÁSZATI IMPLANTÁCIÓ

A fogászati implantáció forradalmi változást hozott a fogászati kezelések terén. A mára rutin eljárásnak számító „műgyökér” beültetés igen tartós és esztétikus megoldást nyújt a hiányzó fog, vagy fogak pótlására.

Újdonság: A Sorridente rendelőjében lehetősége van az azonnali implantációt sok esetben akadályozó lágyszöveti hiányok kiküszöbölésére. A PRF (Platelet Rich Fibrin) eljárás az implantátumok azonnali elhelyezésével kombinálva egy költségkímélő és hatékony regenerációs módszert kínál a lágyszöveti hiányok pótlására az implantátumok körül.

Mit jelent az implantátum?

A fogászati implantátum egy titánból, vagy cirkóniumból készült mesterséges foggyökér, amely segítségével pótolni lehet az elvesztett fogakat. Az implantátum anyaga teljesen szövetbarát, így az a gyógyulási időszakban kockázatmentesen rögzül a csontban.

Az implantációs fogpótlások alapvetően három fő részből állnak:

A fogászati implantáció menete

Az implantátum beültetése előtt fontos hogy szakorvos, implantológus előzetesen felmérje a fogak és a csontszerkezet állapotát. A precíz, gondos diagnózis felállítás érdekében ajánljuk, hogy a páciens már a konzultáció alkalmával rendelkezzen CT-felvétellel.

A diagnózis eredménye alapján a kezelőorvos elkészíti a kezelési tervet, amely tartalmazza a beavatkozási folyamatot, illetve annak részletezett költségeit is.

Gondos, körültekintő tervezés

Megtörténhet, hogy a rendelkezésre álló csontállomány nem megfelelő, csontritkulás, vagy csonthiány miatt az állcsont beavatkozás nélkül nem képes befogadni az implantátumot. Ebben az esetben előzetesen, vagy az implantációval egy időben csontpótlásra lehet szükség.

Implantáció csonthiány esetén

A műtéti beavatkozás semmilyen fájdalommal nem jár, ugyanis helyi érzéstelenítésben történik a folyamat. Az érzéstelenítés után a kezelőorvos szabaddá teszi az implantátum helyét (bemetszést ejt az ínyen), ezt követi a befúrás, majd az implantátum csontba helyezése.

Implantálás

A beültetést követően az implantátumnak rögzülnie kell a csontban, vagyis be kell épülnie a szervezetbe, akárcsak a természetes fog gyökerének. A páciens egészségi állapotának, illetve csontminőségének függvényében 3-6 hónap gyógyulási periódusra lehet számítani. Amennyiben szükséges és lehetséges, a páciens egy ideiglenes koronát vagy hidat kap, annak érdekében, hogy semmilyen külső behatás ne zavarja a gyógyulási folyamatot. Ez a megoldás esztétikai szempontból is kielégítő. Az esetek többségében gond nélkül zajlik a becsontosodás. Ritka esetben, bizonyos okokból kifolyólag az implantátum becsontosodása nem valósul meg, hanem kilökődik.

Gyógyulás-becsontosodás

A műtéti szituációtól függően azonnal, vagy akár néhány héttel később az implantátumra kerül az ínyformázó gyógyulási csavar, amely az íny ideális formájának kialakítását segíti a végleges implantációs pótláshoz.

Ínyformázó csavar behelyezés

Az implantáció utáni teendőkről minden esetben tájékoztatjuk a pácienseket és ellátjuk őket a szükséges gyógyszerekkel.

Miért javasolt a fogászati implantáció?

A fogászati implantátumok előnyei:

Rendelőnkben elérhető implantátum rendszerek

A fogászati implantáció alapjait a múlt században dolgozták ki. Professzor Per Ingvar Branemark 1978-ban végzett első műtétje óta számos implantátum rendszer került kifejlesztésre, tökéletesítésük a mai napig aktívan kutatott és fejlesztett téma.

Több száz implantátumgyártó cég létezik a világon, még nemzetközi szinten is több tucat rendszert forgalmaznak.

A Visage Dental rendelőben különböző implantátum rendszereket biztosítunk a fogászati implantációhoz: