Fogkőeltávolítás professzionálisan

Fogaink egészsége minden szempontból fontos. Nincs általános egészség ép fogak, jó emésztés nélkül. Márpedig az emésztés a szájban kezdődik. Az apróra őrölt előemésztett táplálék gyorsabban, könnyebben emésztődik a gyomorban. Már csak az a kérdés, hogyan érhetjük el, hogy megőrizzük fogaink erőnlétét, és mosolyunk minden életkorban vállalható legyen?

Miért ajánlott a professzionális fogkőeltávolítás?

Tudjuk, hogy a kielégítő szájhigiéné, az otthoni, rendszeres szájápolás nélkülözhetetlen fogaink egészsége érdekében. Azonban, még a legalaposabb fogmosás mellett is képződik fogkő. Az evés során a fogakra tapadt maradékokból plakkok képződnek a zománcon. Ez a kemény réteg fogkefével nehezen távolítható el mind a fogközökből, mind az íny alól. A teljes szájüreg minden szegletét lehetetlen fogkefével maradéktalanul tisztán tartani. A professzionális dentálhigiénés kezelés ezen a problémán segít: a fogzománcot megszabadítja a lepedékből, nyálból, baktériumokból álló fogkövektől.

Hogyan lehet észrevenni a fogkő jelenlétét?

A fogkő lehet szürkés, sárgás-barna színű, vagy akár a szemnek láthatatlan is. Leggyakrabban a fogközökben, a fog belső felszínén és az íny alatt található meg. Ugyanez érvényes a protézisekre, koronákra is. Nem szabad elhanyagolni a fogkövesedést, akkor sem, ha nem okoz problémát. Ha a fogkő hosszú ideig a zománcon marad, az íny begyulladhat, visszahúzódik, végső soron elsorvad. A gyulladás veszélye, hogy a csontra is átterjedhet, csontpusztulást és a fog elvesztését eredményezheti.

Milyen gyakran szükséges a fogkőeltávolítás?

Általában félévente elegendő elvégeztetni a fájdalommentes dentálhigiénés kezelést, melynek során ultrahangos depurátorral eltávolítható a fogzománcról a fogkő. Vannak fogkő képződésre hajlamosító tényezők, amikor ennél gyakrabban ajánlott az eljárás elvégzése: például láncdohányosok, sok kávét fogyasztók esetében. A szűrővizsgálatok alkalmával mindenkor személyre szabottan meghatározzák kollégáink a dentálhigiénés kezelés elvégzésének gyakoriságát.

Miért hatékonyabb a professzionális fogkőeltávolítás, mint a fogmosás?

A depurátor rezgése az ultrahangnak köszönhetően kíméletesen választja le a fogkövet és maximális biztonsággal tisztítja meg a fogakat. Az ultrahang egyáltalán nem károsítja a fogzománcot. Csak így lehetséges eltávolítani a fogakon és a közöttük ragadt baktériumtelepeket, elszíneződéseket. A kezelés zárásaként a fogak felszínét polírozással simává varázsolja a dentálhigiénikus. Így lesz a fogak felülete maximálisan tiszta és ellenálló a baktériumok támadásával szemben.

Mottónk: Megelőzés mindenek előtt!

Kövesd dentálhigiénikusainkat:  Facebook-on vagy Instagram-on