Nem ajánlott halogatni

Milyen fogászati kezeléseket nem ajánlott halogatni? Végre levehettük a maszkot az arcunkról, melynek a viselése jótékonyan eltakarta az esetleges esztétikai és egyéb foghibákat. Ideje hát bepótolni az elmaradt kezeléseket, hogy mosolyunk újra a régi lehessen. Összefoglaltuk a legjellemzőbb fogászati problémákat, melyeket nem érdemes halogatni.

Fogkő-leszedés

A fogkövesedés rengeteg kórokozónak a melegágya, szabaduljon meg tőle mihamarabb.

A fogkő ételmaradékból, baktériumokból és a nyálból származó ásványi anyagokból áll. Ha netán vérzik az ínye, rossz a lehelete, sárgás-barnás elszíneződések láthatóak a fogain, itt az ideje egy alapos dentálhigiéniai kezelésnek. A fájdalommentes ultrahangos eljárás során a fog felszínéről könnyedén leválasztható a fogkő, a zománc a beavatkozás során egyáltalán nem sérül.

Fogszuvasodás

A szuvasodás nem csupán esztétikailag romboló hatású, de az elhanyagolt fertőzés akár a fog megtarthatóságát is kockáztatja. Amikor megbomlik a fogzománc egészsége, könnyen kialakulhat a szuvasodás. A fogainkon lévő barnás, feketés elszíneződés, a fogérzékenység, fogfájás mind erre utalhat. Ha nyilalló fájdalmat érez hidegre, melegre, vagy savas táplálékok fogyasztásakor, ideje felkeresni a fogorvost. Ne halogassa a kezelést, az enyhe panaszok könnyedén orvosolhatóak, míg az elhanyagolt fog súlyos károkat okozhat a szájüreg egészségében. A fertőzött részt a fogorvos maradéktalanul eltávolítja, majd esztétikus töméssel lezárja a lyukat a fogban. Az esztétikus tömésnek köszönhetően a fog színében nem történik változás, így a beavatkozás észrevétlen marad, viszont helyreáll a fog egészsége, és nem szükséges rejtegetnie mosolyát.

Kezeletlen fogszuvasodás esetén a fertőzés idővel elérheti a pulpát is, a fogidegeket tartalmazó fogbelet. Ha éles, nyilalló fájdalmat tapasztal, mihamarabb keresse fel a fogorvosát. A probléma súlyosságának függvényében a fog általában menthető szakszerű gyökérkezeléssel.

Ínygyulladás

Elhanyagolt fogkövesedés, szuvas fog az íny tartós gyulladásával is járhat. Az ínypusztulást pedig az íny lehúzódása követi. Ezután, a szabaddá vált fognyak érzékennyé és könnyen támadhatóvá válik. Sűrgős beavatkozást igényel, ha a szabaddá vált fognyak érzékeny hidegre, édesre, vagy akár nyomásra is. A megsérült fogazat ugyanis veszélyezteti a fog és a tartó szövetek egészségét, ami befolyásolja a fog stabilitását és megtarthatóságát. Elhanyagolt esetben, tehát kezelés nélkül, elveszítheti fogait, így a rágófunkció is veszélybe kerül, mely kihatással van az emésztésre is.

Baleseti fogsérülés

Baleseti fogsérülés esetén se várjon. Nem ajánlott halogatni a fogorvos felkeresését, mert a komoly elváltozások sok esetben megelőzhetőek az azonnali beavatkozással. A fogorvos minden esetben alapos állapotfelmérést végez, képalkotó vizsgálattal felderíti a szabad szemmel nem látható elváltozásokat is. Ennek köszönhetően megelőzhetőek a súlyosabb panaszok, a későbbi költséges eljárások, terápiák.

Bölcsességfog

A szájüreg hátsó részében található bölcsességfogak gyakran okoznak kellemetlenséget. Erős, nem szűnő fájdalom jelezheti a bölcsességfogak áttörésének nehézségét, vagy gyulladást, a fogak torlódását. Beavatkozás nélkül ezek a panaszok nem szűnnek meg, súlyos elváltozásokat, mindennapos fájdalmakat eredményezhetnek. A fogorvos alapos átvizsgálást követően dönt a személyreszabott terápiáról, kiírhat antibiotikumot, vagy javasolhatja a bölcsességfog eltávolítását.

Nincs teljes egészség ép fogazat nélkül, kérjen bátran segítséget! Kapcsolat