Fáj a foga a korona alatt?

Többféle oka lehet annak, ha fáj a foga a korona alatt. Látogasson el fogorvosához, aki alapos vizsgálattal feltárja a valódi okot, fájdalomcsillapító szedése önmagában nem oldja meg a problémát.

Régi korona alatt fáj a foga

Amennyiben egy rég felhelyezett korona alatt érez fájdalmat, fennáll a kockázata annak, hogy beszuvasodott a foga, vagy egyéb ok miatt a fogkorona alatt gyulladás van. Ilyen esetben nem szabad halogatni a kezelést, magától nem fog megszűnni a fájdalom. A fogászati vizsgálat egyértelműen fényt derít arra, hogy mi a kiváltó ok és megtörténhet a helyreállító kezelés. Általában a ragasztott korona levételével és a szuvas, gyulladt fog kezelésével visszaállítható a fog egészsége és új korona felragasztásával hosszú távon biztosítható újra a saját fog védelme. Ha a sérülés mértéke miatt a saját fog menthetetlen, a fog eltávolítására kerül sor és fogpótlásra lesz szükség. Ez történhet fogászati implantációval, vagy foghíd készítésével. Az eltávolított fog helyére mielőbbi fogpótlás javasolt a csontozat leépülésének elkerülése érdekében.

Új korona felhelyezése után fáj a fog

Egy erősen sérült fog is megmenthető ma már. Nem húzzák ki azonnal, ha hosszútávon biztosítható a védelme és a stabilitása például fogászati koronával. A korona felhelyezése után érzett fájdalom különféle okokra vezethető vissza. A kellemetlenség lehet átmeneti, tehát csak rövid ideig tapasztalható. Ha a fájdalom tartósan fennáll, a probléma hátterét ki kell deríteni mielőbb.

Fájdalom okai

Az új korona alatti fogfájás gyakran a lecsiszolt fog miatti érzékenységből fakad, mert a lecsiszolt fog felszínének regenerálódása időt vesz igénybe. Amikor a csiszolás következtében az idegcsatornák kitetté válnak a külső behatásokra, fogfájás jelentkezhet.

Egyéb oka lehet a diszkomfort érzésnek, ha a korona magassága, vagy szélessége nem ideális, ezért kényelmetlen, zavaró a viselése. A fogkorona magassága befolyással bír a harapásra és a fogak aránytalan megterhelését eredményezheti. A panasz orvosolható a korona újrapozícionálásával.

Időnként csupán arról van szó, hogy a foghiány után a Páciensek úgy érzik, hirtelen „túl sok, túl nagy foguk van”. Ez az érzés természetes és rövid időn belül megszokják új fogaikat. Mindenképpen szükséges panasz esetén a szakember újbóli felkeresése, aki korrekcióval, terápiával, egyéb kezeléssel megszünteti a fájdalom és az érzékenység kiváltó okát.

Kérdéseire szívesen válaszolunk, panasz esetén forduljon hozzánk bizalommal, vagy kérjen időpontot állapotfelmérésre.