Mire érdemes rákérdezni a fogászaton

Először is, nincs rossz kérdés a fogászaton 🙂

Ízelítő a leggyakoribb kérdésekből a fogászaton:

Milyen fogkefét válasszunk?

Fogkefe vásárlásánál egyrészt az életkort, másrészt főleg a személyes szükségleteket kell figyelembe venni. Általánosan elfogadott ajánlás, hogy a fogkefe sörtéje puha, vagy közepes keménységű legyen. Szintén fontos szempont a fej kialakítása, mivel a nehezen elérhető részek tisztíthatósága nem biztosított bármelyik típussal. A fogorvosok az elektromos fogkefe használatát tanácsolják, mely fordulatszámának és kialakításának köszönhetően hatékonyabb fogmosást garantál, mint a kézi fogkefék használata esetében.

Milyen fogkrémet használjunk?

A fogkrém kiválasztásánál is az a legfontosabb szempont, hogy az egyéni igényekhez és a szükségletekhez igazodjon. Mást ajánl a fogorvos a fogmosást kezdő gyermekeknek és mást egy felnőttnek. Megint csak más szempontot kell figyelembe venni érzékeny fogak, fogínysorvadás, parodontológiai probléma esetén, mint egészséges fogazatú páciensnél. Amennyiben nem biztos a jó választásban, kérje ki fogorvosaink véleményét, szívesen segítünk.

Milyen gyakran szükséges a fogkő eltávolítása?

Az evés során a fogakra tapadt maradékokból plakkok képződnek a fogzománcon. Ez a kemény réteg fogkefével nehezen távolítható el mind a fogközökből, mind az íny alól. A fogkőtől az íny begyulladhat, visszahúzódik, végső soron elsorvad. A gyulladás veszélye, hogy a csontra is átterjedhet, csontpusztulást és a fog elvesztését eredményezheti.

A professzionális dentálhigiénés kezelés ezen a problémán segít: a fogzománcot megszabadítja a lepedékből, nyálból, baktériumokból álló fogkövektől. Általában félévente elegendő elvégeztetni a fájdalommentes depurálást, melynek során ultrahanggal eltávolítják a fogzománcról a fogkövet.

Okozhat problémát a bölcsességfogam?

A modern embernek elődeinkhez képest kevesebb fogra van szüksége. A bölcsességfogakat manapság felesleges struktúrának tekintik a szakemberek, mivel az állkapocs mérete az ember evolúciója során jelentősen kisebb lett. Napjainkban, a túl puhára főzött ételeknek, az aprító készülékeknek köszönhetően a táplálék megrágása, feldolgozása nem igényel már a fogak részéről ugyanolyan erőfeszítést, mint régen. Egyes emberek állkapcsaiban nincs elegendő hely a hátsó molárisoknak. Gyakori probléma, hogy helyhiány, vagy rossz növekedési irány miatt részben tudnak csak előtörni, vagy a csontban maradnak. Ilyen esetekben a baktériumok bejuthatnak a mélyebb szövetekbe és gyulladás keletkezhet. Fájdalom, szájzár, egyéb kellemetlen panasz esetén mielőbb kérje ki a fogorvos tanácsát, hogy rendeződjön a probléma és ne okozzanak súlyosabb panaszokat, fogtorlódást a bölcsességfogak.

Legjobb kérdés a fogászaton: Milyen gyakran célszerű részt venni fogászati vizsgálaton?

Még ha nincs is kifejezetten fogászati problémája, évente egyszer érdemes szűrővizsgálaton részt venni, ahol alapos átvizsgálással, és szükség esetén panoráma röntgenfelvétellel fény derülhet a legrejtettebb elváltozásokra is. Ezáltal kivédhetőek a komolyabb, idő- és költségigényesebb kezelések, beavatkozások.

A Sorridentében nincs rossz kérdés. Ha bármi aggasztja, vagy csupán szeretne magyarázatot kapni kérdéseire, keressen minket bizalommal!