Arcüregzárás

Mikor van szükség arcüregzárásra?

Az arcüregzárás egy sebészi beavatkozás. Az arcüreg (sinus) a felső állcsontban, a fogak fölött helyezkedik el mindkét oldalon. Megnyílásuk nem orvosi hibából ered, a legkörültekintőbb kezelés ellenére is előfordul. Az arcüreg megnyílása gyakori szövődmény lehet a felső fogak kihúzása esetén, vagy a felső állcsontot érintő sebészi beavatkozások, cisztaműtétek során.

Az arcüreg megnyílásának oka

A fogak gyökerei gyakran benne vannak magában az arcüregben. Még a röntgenfelvétel sem mutatja ki mindig egyértelműen annak esélyét, hogy a foghúzás alkalmával számítani kell az arcüreg megnyílásának rizikójára. Ezért, a fog eltávolítását követően orrfúvási próbára van szükség. Fogorvosaink ellenőrzik, hogy a páciens befogott orral levegőt présel-e a nyitott arcüregbe. Ha a sinus és az orrüreg közötti kapcsolat miatt sípoló hangot hallani a fogeltávolítás helyéről, vagy buborékozik a seb, megnyílt arcüregről beszélünk, amit azonnal biztonságosan zárni kell sebészileg.

Hogyan történik az arcüregzárás?

A sinus zárása úgy történik, hogy ínylebenyt képezünk, amit a seb fölé hajtva varrattal egyesítünk. Így megakadályozható az arcüreg és a szájüreg átjárhatósága, a bakteriális szövődmények kivédése. Mindez természetesen helyi érzéstelenítésben zajlik. Ezt követően, a varratokat a szájsebész 2 héten belül eltávolítja.

Teendők arcüregzárás után

Az arcüreg zárását követően nincsenek speciális teendők, mindössze

• kerülni kell az erőteljes orrfújást és a zárt szájjal történő tüsszentést. Ezen nyomás hatására ugyanis a a varratok kiszakadhatnak, az arcüreg újra megnyílhat.
  • a fogápolás a megszokottak szerint történhet, vigyázva a friss seb területén
  • kerülendőek az apró magvas, túl fűszeres ételek és a tejtermékek a seb gyógyulásának ideje alatt
  • a sebet ne szívogassa, ne piszkálja, a varratokat kizárólag kezelőorvosa távolíthatja el!

Mi történik az arcüreg zárása nélkül?

Ha a sinus zárásra nem történik meg, és a szájüreg felé nyitott marad, az elfogyasztott ételek és italok maradványai bekerülhetnek az orrüregbe. Ezt követően kialakulhat gennyes arcüreggyulladás, ami komoly szakorvosi kezelést igényel fül-orr-gégész közreműködésével.

Forduljon hozzánk bizalommal, várjuk szeretettel a Sorridente rendelőjében!