Érzéstelenítés a Sorridente rendelőjében

Az érzéstelenítés a Sorridente rendelőjében kiemelt figyelmet kap. Számos kutatás igazolta, hogy a fogorvostól való félelem tulajdonképpen a fájdalomtól való irreális szorongással egyenlő. Megállapítást nyert, hogy az emberek többsége úgynevezett sztomatofóbiában, fogászati fóbiában szenved. Ez a probléma sokkal gyakoribb, mint gondolnánk, mivel félelmeiket, szorongásukat általában titokban tartják a páciensek, hiszen szégyellik azt. Sokan hordoznak régebben átélt traumákat, melyek megakadályozzák a fogorvos iránti bizalom kialakulását.

Miért nem kell ma már rettegni a fogászati kezelésektől?

A sztomatofóbiában szenvedő emberek annyira tartanak egy beavatkozás okozta feltételezett fájdalomtól, hogy nemcsak kerülik a rendszeres szűrővizsgálatot és a fogkőlevételre járást, de sokszor egy fájdalmas panasz esetén sem keresnek orvosi megoldást. Ez a rettegés sajnos gyakran oda vezet, hogy idővel a fogászati panasz az általános egészségi állapotukra is káros hatással lesz.

Azért, hogy ezt a félelmet feloldjuk, mindig nagy hangsúlyt fektetünk az alábbiakra:

1. A konzultáció során a Sorridenténél lehetőség van megismerni a kezelésben érintett kollégákat, elbeszélgetni velük és magyarázatot kapni minden kérdésre, ami csak felmerül a páciensben. Megértjük pácienseink aggodalmait, és türelemmel bátorítjuk a hozzánk fordulókat. A legtöbb esetben ezzel a megnyugtató gesztussal el lehet érni a félelmek enyhülését.

2. Az évtizedekkel ezelőtti fogászati protokoll kimerült a panaszok gyors, eredményes kezelésében. Ez akár érzéstelenítés nélküli fájdalmas kezeléseket jelentett.

A Sorridentében az empátia első helyen áll. Ezért nemcsak a szorongásoldó beszélgetésre, hanem a hatékony fájdalomcsillapításra is maximálisan odafigyelünk!

Érzéstelenítés a Sorridente rendelőjében

– Napjainkban alapvető igény pácienseink részéről a fájdalom nélküli fogászati kezelés lehetősége. Indokolt esetben a páciens akkor is kérhet érzéstelenítést, ha valószínűleg kezelése során anélkül sem érezne fájdalmat. Helyi érzéstelenítő alkalmazásával a kezelés területén lévő érzőidegek működését kiiktatjuk, így a páciens semmiféle fájdalmat nem érez.

– Szükség esetén vezetéses érzéstelenítést végzünk. Mivel az alsó állcsont szerkezete sokkal tömörebb és keményebb, az érzéstelenítő oldat nem tudja olyan hatékonyan átjárni, mint a felső állcsont esetében, ahol többnyire szivacsos szerkezetről beszélünk. Az alsó fogak kezelése esetén ezért vezetéses érzéstelenítés indokolt. Ilyenkor az érzéstelenítő oldatot a fog ellátását biztosító ideg „kiindulási helyére” juttatjuk be. Ennek hatása nem azonnali, hanem pár perc elteltével következik be. A fogak mellett érinti a nyelvet, valamint az arc egy részét is.

– A Sorridente orvosai arra is ügyelnek, hogy a fájdalomcsillapító szuri se fájjon. Ez is hozzátartozik a Wellness Dentistry lényegéhez. A nyálkahártya érzéstelenítéséhez finom ízű zselét, vagy spray formátumú érzéstelenítőt használnak. A zselé pillanatok alatt felszívódik a nyálkahártyán keresztül, és biztosítja a teljes felületi érzéstelenítést. Így még a tűszúrás okozta csekély kellemetlenség is kivédhető.

– Bizonyos szájsebészeti beavatkozások esetén, például több bölcsességfog eltávolításakor, vagy csontpótlás, illetve fogászati implantáció elvégzésekor kérhető bódítás, illetve altatás. Ezek az eljárások általában akkor javasoltak, ha a páciens pánikbetegségben szenved, vagy a beavatkozás megterhelően hosszú időt venne igénybe.

A Sorridentében szakképzett aneszteziológus szakorvos végzi az altatást, melyet megelőz a páciens kivizsgálása, EKG és laborvizsgálat elvégzése. A páciens biztonsága érdekében, kizárólag az eredmény függvényében határozhatja meg a szakorvos, hogy egészségi állapota alapján alkalmas-e az altatásra.

A Sorridentében személyre szabott kezelés történik, a legmodernebb anyagok és eszközök használatával. A páciensek türelmes kikérdezésének és a biztonságos hatóanyagok alkalmazásának köszönhetően kockázatmentesen vállalhatóak a beavatkozások, nincs helye többé a félelemnek 🙂