A gócos fog kockázatai

A gócos fog bizonyos tekintetben „időzített bomba”. Miért? A betegségek megnyilvánulása és a panaszok jellege személyenként változó lehet. Az orvosi beavatkozásnak köszönhetően az esetek többségében egy betegség rövid úton véget ér és folytatjuk a megszokott életünket. Azonban, amikor krónikusan fennálló, nem szűnő tünetekkel küzdünk, érdemes átgondolni, mi lehet az oka.  Egy betegség felbukkanásakor általában nem gondolunk arra, hogy egy beteg fog állhat a tünetek hátterében. Amennyiben panaszaink nem enyhülnek, vagy újra meg újra fellángolnak a kapott terápia ellenére, érdemes utána járni, nincs-e fogászati góc a jelenség mögött. Egy tapasztalt, holisztikus szemléletű fogorvos feltárja a rossz fogak, az alkalmazott fogászati anyagok (pl. amalgám) és a szervezet reakcióinak összefüggéseit és megoldást kínál a panaszok felszámolására.

A fogászati gócok típusai

A fogászati gócoknak két fő típusa van: a gyulladásos-degeneratív (endogén) és a krónikus-toxikus (exogén) jellegűek. Ezek a gócok minden esetben komoly terhelést rónak a szervezetünk működésére, ami miatt mielőbb megoldást kell találni az okok feltárására.

Gyulladásos-degeneratív folyamatok

Számos, a szájüregben és az állkapocscsont területén előforduló degeneratív folyamat krónikus jellegű, azonban nem minden esetben jelentkeznek a gyulladás tipikus jelei, így nem egyértelmű a beazonosításuk. Az elváltozások kezelése és terápiája viszont sürgető, mivel a krónikus gyulladások maguktól nem múlnak el, viszont jelentősen terhelik immunrendszerünket és az anyagcserénket.  Minél régebb óta áll fenn a kóros folyamat, annál valószínűbb, hogy testünk energia tartalékai felemésztődnek, immunrendszerünk felmondja a szolgálatot például egy erősebb pszichés stressz hatására.

Krónikus-toxikus gócok

A fogászati anyagok körültekintő alkalmazása elengedhetetlen, mert toxikus gócok alakulhatnak ki ellenkező esetben. A holisztikus fogorvoslás egyik alappillére annak figyelembevétele, hogy a fogászatban használt anyagok és a szervezet egésze kölcsönhatásban áll. Toxikus gócként viselkedhetnek a szervezetben a műanyagok, a fémek, fluoridok és akár a gyökérkezelt fogak is. A gócos fog lehet a kiindulópontja számos allergiának, mérgezésnek és különféle gyulladásos folyamatnak.

Milyen panaszokat okoznak a fogászati gócok?

– fertőzésekkel szembeni fogékonyság,

– bizonyos anyagokkal szemben fennálló allergiák,

– depressziós hangulatzavar,

– fokozott fáradékonyság,

– krónikus betegség (reumás panaszok, szív, hasnyálmirigy megbetegedése, pszichés problémák, stb).

A betegek többsége ilyenkor első körben tüneti kezelést kap, mely elfedheti, csillapíthatja a panaszokat, de végleges megoldást nem jelent.  Ne halogassa tovább a problémákat, várjuk szeretettel egy alapos fogászati vizsgálatra.