Gyökércsúcs eltávolítás (resectio)

A fogak megtartó kezelésének egyik sebészi módszere a gyökércsúcs eltávolítás, vagy szakmai nevén resectio.

A gyökércsúcs resectio lényege

Pácienseink gyakran érkeznek hozzánk fogfájdalommal, melyért bizonyos esetekben az elhalt, vagy gyökérkezelt fogak gyökércsúcsain kialakuló gyulladásos folyamat tehető felelőssé. A probléma megszüntetése kizárólag szakszerű beavatkozással orvosolható.

• Fogorvosaink alapos fizikális vizsgálatot követően röntgen felvétel készítését javasolhatják, hogy a probléma egyértelműen diagnosztizálható legyen. A röntgen felvételen, a fog gyökere körül látható sötétebb folt a gyulladás határozott jele. A gyulladás megszüntetése, a csontfelszívódás megállítása kizárólag gyökérkezeléssel és gyökércsúcs rezekcióval gyógyítható. Amennyiben a csonthiány nagyfokú, egyéb csontpótló műtéti beavatkozás válhat indokolttá.
  • A műtét során a gyökér csúcsát eltávolítjuk, vagyis rezekáljuk. Amikor új gyökértömés elkészítése nem megoldható, akkor a feltárást követően retrográd gyökértömést készítünk. Ennek lényege, hogy a seb felől zárjuk le a gyökércsatornát, így a baktériumok többé nem tudnak bejutni a sebbe. A gyulladt szövetek eltávolítása lehetővé teszi a gyökércsúcs regenerálódását, probléma mentes gyógyulását.
  • A rezekciós műtét akkor tekinthető eredményesnek, ha a gyökércsúcs felőli szövetek és a csont további fertőződését sikerül véglegesen megszüntetni és a beavatkozás után stabil marad a fog.
  • A sikeres gyökércsúcs amputáció után a panaszok megszűnnek, az elpusztult csont újraépül a levágott gyökércsúcs körül, így a fog megtarthatósága biztosítható.

A gyökércsúcs eltávolításának indikációi:

– nem szűnő fájdalomérzet gyökértömés után

– granuloma, cysta jelenléte a gyökércsúcson

– rossz gyökértömés, betört műszer a gyökércsúcsban

Biztonságos a gyökércsúcs eltávolítás (resectio)?

A gyökércsúcs eltávolító műtét minden esetben helyi érzéstelenítésben zajlik, így a gyökércsúcs rezekálása, vagyis eltávolítása nem jár kellemetlenséggel, biztonságosan kivitelezhető még elhúzódó kezelés esetén is. A műtéti eljárás során a fogorvos a gyulladásos részeket kitakarítja, így megelőzhető az újrafertőződés, a fog megtarthatóságának esélye ezáltal jelentősen megnő. Az elpusztult csont újraépül a levágott gyökércsúcs körül, így a fog stabilitása biztosított. A beavatkozás végeztével varrattal zárjuk a sebet, melyet 1 hét után távolítunk el.

Forduljon hozzánk bizalommal, várjuk szeretettel a Sorridente rendelőjében!