fogászat

A “slow” filozófia részeként, a “Slow Dentistry”, vagyis „lassú fogászat” mozgalom elsősorban arra ösztönzi a fogorvosokat, hogy változtassanak gyakorlatukon, szánjanak több időt pácienseikre. A prémium fogászati kezelés lényege a „slow dentistry” ( szakértelem , minőség és teljes odafigyelés.) A „lassítás”

Az arc újjáélesztésére, megfiatalosítására mindig volt, van és lesz igény. Minden Hölgy és Úr szeretné, ha nem csak lélekben maradna fiatalos, de fizikai megjelenésére sem hatna az idő vas foga. Számos kozmetikai, esztétikai kezelés elérhető már ennek érdekében, töretlen a

Miért fontos a fogorvos és a fogtechnikus munkájának harmonikus összehangolása? A fogorvos és a fogtechnikus csak együtt tud eredményes, minden igényt kielégítő munkát végezni. Célunk, hogy megoldást találjunk mindenre, akár a legbonyolultabb esetekre is. Ezt csak egy elhivatott, munkáját szigorú

Régóta tudjuk, hogy a savas ételek hatása kedvezőtlen fogászati szempontból. A savak megtámadják, gyengítik a fogakat, pontosabban a fogzománcot. A zománc károsodása pedig melegágya a fogszuvasodásnak. Érdemes tehát foglalkozni azzal, milyen hatással lehetnek a savas ételek fogainkra. Mi történik a

Fogászati berkekben az egyik legvitatottabb téma a rágógumizás fogazatra gyakorolt hatása. Milyen szerepet tulajdonítanak a rágózásnak? Régebben, egész egyszerűen rossz szokásnak tartották a rágózást. Ez abból adódhat, hogy a leginkább elterjedt cukros rágógumi, mint a gyerekek körében közkedvelt édesség, valóban

Sajnos, sok esetben nem csak az időseket érinti a fogvesztés, a fogsor viseléssel kapcsolatos probléma. Számos tényező játszik közre fiatalabbak körében is a fogak meggyengülésében, és elvesztésében, melynek következtében fogsor viselésére kényszerülhetnek. Gyakran adódnak olyan sérülések, balesetek is, melyek egy

A fogszuvasodás napjainkban mindennapos fogászati megbetegedés. Baktériumtelepek jelenléte (a híres fogplakk) okozza, amelyek az élelmiszerből származó cukor jelenlétében savakat termelnek, s így képesek megtámadni a fog kemény szöveteit. Hogyan tudjuk megelőzni a fogszuvasodást? Hatékony megelőzési eszköz lehet a jó szájhigiéné

Az emberi állkapocs mérete bizonyítottan kisebb lett a táplálkozás változása miatt. Vajon a régi jó tanács, miszerint legalább 32-szer kell megrágni az ételt lenyelés előtt, még mindig érvényes? Igen, ez sok szempontból előnyös lenne. Csakhogy… Bizonyos típusú, manapság túl gyakran

A bruxizmus, vagyis a fogak csikorgatása főleg éjszaka jelentkező probléma. Sokakat érint ez a jelenség, korra és nemre való tekintet nélkül. Sajnos, még mindig tisztázatlan számos kérdés körülötte, különös tekintettel annak okaira és eredetére. 1. Mi az a fogcsikorgatás avagy

A fogászati ellenőrzés a várandósság során kiemelkedően fontos. A bekövetkező életmódbeli és hormonális változások a szervezet egészére, így a száj, az íny és a fogak állapotára is kihatással lehetnek. Aggodalomra azonban semmi ok, a terhesség, a megváltozott baktériumflóra, és a

Rágás szerepe az emésztésben Az ember azt gondolja, hogy a falat emésztése a gyomorban kezdődik, viszont mi – fogászaton dolgozó szakemberek – nem győzzünk hangsúlyozni, hogy az egész folyamat már a szájüregben elindul, a táplálék mechanikus őrlésével és a nyálemésztéssel.Az

Az évek múlásával, számos felnőttet érintő probléma az ínygyulladás vagy ínyvérzés jelensége. Az íny gyulladása a parodontális betegség első stádiuma. Szerencsére, bár sokszor elhanyagolt, krónikus folyamat áll a háttérben, számos módszer áll rendelkezésre a gyógyításra, a fájdalom enyhítésére és a

Kategóriák